hoe kom je tot een goede visuele identiteit?

DE 5 STAPPEN

1. STRATEGIE - Wie zijn we?

De eerste vraag waar u over nadenkt is: Wie zijn wij; wat is de identiteit van onze bedrijf? Dan is het belangrijk om te weten wát willen wij met ons bedrijf uitdragen? Tenslotte denkt u na over het imago, welk beeld heeft de consument van ons? Door middel van onderzoek kun je er achter komen hoe doelgroepen over de organisatie denken.

2. ONTWERP - De visuele weergave

Wanneer de strategie bekend is, kan het ontwerpproces beginnen. In deze fase moet rekening worden gehouden met verschillende factoren, zoals kleurgebruik, typografie, lay-out, het logo en de pay-off.

3. IMPLEMENTATIE - De lancering

Wanneer het ontwerp is afgerond kan de visuele identiteit worden doorvertaald naar middelen, zoals drukwerk, verpakkingen, bewegwijzering en digitale media. Om te zorgen voor samenhang tussen de verschillende middelen, is het van belang om de huisstijl in één keer door te voeren. Zo blijft de visuele uitstraling van de organisatie op één lijn.

4. MANAGEMENT - DRAAGVLAK CREËREN

Na de implementatiefase begint het echte werk pas: medewerkers moeten op de hoogte zijn. Doordat informatie over de verandering en het gebruik van de nieuwe huisstijl wordt gedeeld, wordt draagvlak gecreëerd waardoor medewerkers de nieuwe visuele identiteit van de organisatie accepteren.

5. EVALUATIE - PAST DE HUISSTIJL BIJ ONZE HUIDIGE IDENTITEIT?

Een regelmatige evaluatie of de huisstijl nog goed past bij de huidige identiteit en het imago van de organisatie is belangrijk. Zo blijf je als organisatie meegroeien en kan het meeste effect uit de visuele identiteit gehaald.

Heeft u interesse?

Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!
Of bekijk onze prijslijst voor meer informatie.